CRF 250RX ENDURO 2024

Download Catalogo

Mechanically unchanged, the new 2023 CRF250RX is stronger than ever. The targeted development of the cylinder head guarantees a notable increase in torque at low speeds, the radiators ensure maximum radiant efficiency. The clutch has 9 discs, while the reinforced gearbox has perfectly calibrated ratios. The Showa suspensions are perfectly calibrated for enduro use and adapt to different types of terrain. An innovative graphic design distinguishes the 2023 model.

The chassis with perfectly calibrated lateral rigidity increases cornering speed, traction and steering precision. The aluminum swingarm with optimized rigidity adapts perfectly to the frame, thanks to the Pro-Link system.

The upper and lower triple clamps of the fork help improve cornering speed and consequently greater sensitivity on the handlebars. The CRF 250RX’s suspension uses enduro-specific settings.

The Honda EMSB (Engine Mode Select Button) 3 engine map selection system allows the rider to instantly adapt the engine’s delivery characteristics to the track conditions and driving style.

MOTORE

Tipo Monocilindrico 4T, raffreddato a liquido, 4 valvole DOHC
Cilindrata 249,4 cc
Alesaggio x corsa 79 x 50,9 mm
Rapporto di compressione 13,9 : 1
Capacità totale olio 1.350 cc

ALIMENTAZIONE

Tipo Iniezione elettronica PGM-FI, con selezione mappature EMSB
Capacità serbatoio 7,7 litri

IMPIANTO ELETTRICO

Accensione Digitale CDi
Avviamento Elettrico

TRASMISSIONE

Frizione Multidisco in bagno d’olio
Tipo di cambio 5 marce, sempre in presa
Trasmissione finale A catena

TELAIO

Tipo Doppio trave in alluminio

CICLISTICA

Dimensioni (LxLxA) 2.176 x 839 x 1.281 mm
Interasse 1.477 mm
Inclinazione cannotto 27°15'
Avancorsa 114 mm
Altezza sella 964 mm
Altezza da terra 335 mm
Peso in Ordine di marcia ( si intende con tutti i liquidi e il pieno di benzina) 108 kg

SOSPENSIONI

Anteriore Forcella Showa a steli rovesciati da 49 mm
Posteriore Monoammortizzatore Showa con Pro-Link

RUOTE

Anteriore A raggi, cerchi e mozzi in alluminio
Posteriore A raggi, cerchi e mozzi in alluminio

PNEUMATICI

Anteriore 90/90-21” Metzeler Six Days Extreme
Posteriore 140/80-18” Metzeler Six Days Extreme

FRENI

Anteriore Disco wave da 260 mm, pinza a due pistoncini
Posteriore Disco wave da 240 mm, pinza singolo pistoncino
All pictures, product specifications and data are subject to change without notice

/home/rdmtit/public_html/wp-content/themes/redmoto/single-prodotto-moto.php